Alanya 2009

Ja då var hösten kommen då... Känns mindre bra! Känns som att det inte riktigt ha varit nån sommar i år! Tur att man fick komma till värmen en vecka! :) Anna och jag har ialf haft det sjukt bra i Turkiet! ;D Kan ju säga att vi är nog inte riktigt utvilad som vi trodde att vi skulle vara!

Åkte på en riktig resfeber när vi skulle åka, såg saker hela tiden som jag tyckte var ett tecken på att det skulle hände något ;P Haha och självklart så blev planet försenat en timme också, men det löste Anna och jag bra på midlanda och deras lilla bar ;) Det var lite jobbigt att vi kom fram till vårat hotell 7 på morgonen :S Så vi sov bara 2½ timme för vi ville ju inte missa en dag på stranden! Vi har bott på ett jätte fint hotell vi tog ett lägenhetshotell som låg ca 700 meter från stranden, så vi hade lite jobbigt första dagen då vi skulle hitta ner till stranden, så jag är jävligt glad att Anna har ett bra minne för jag skulle aldrig ha klarat av att hitta samma väg igen ;P Men efter några dagar så gick det bra! Dagarna såg ganska så lika ut vilket dom gör offtast när man är utomlands.. Vi vaknade typ halv tio varje morgon, gick och köpte färskt bröd sedan gick vi ner till stranden och solade och badade varje dag! HAHAH Anna lyckades första dagen efter vi har varit på stranden i kanske 3 min göra världens sexigaste grej i vattnet så jag fick mig ett gott skrattanfall ;P Sedan efter stranden så sov i offtast en stund innan vi gjorde oss klara och förfestade lite på hotell rummet innan vi drog ut och kökade och festade på kvällarna :)

Vi har varit på Beachparty och på olika krogar, det blev nog värst för både mig och Anna på Måndagen då vi var på beachpartyt, en aning för mycket alkohol! Men roligt var det, vi har även varit upp i bergen så vi såg hela Alanya :D Vilket var sjukt fint och jätte mysigt! Och vi har varit ute på en båt tur en hel dag vilket är ett måste när man är där, och vi hade verkligen tur med vädret så vi fick se jätte mycket! :) Och självklart så lyckas Anna igen med vattnet när vi skulle simma in till nån grotta, men jag skrattade inte lika mycket den gången eftersom att jag vart lite rädd, men det gick bra och vi kan skratta åt det nu :) Ja det har verkligen varit en sjukt rolig resa, och självklart har vi fått lite färg på oss också!

Och en ny tatuering är på plats på min kropp, ett namn som betyder otroligt mycket för mig! Och Anna gjorde sin första också, ett litet hjärta på foten vilket passar henne jätte bra! Dock var vi lite osamrta när vi gjorde dom, vi skulle ha gjort dom sista dagen inte på Torsdagen som vi gjorde, eftersom att det var den varmaste dagen på fredagen och man ville inget annat än att bada, men självklart så fick vi ju inte göra det! Det var lite jobbigt! Så vi fick ställa oss i strand duscharna som var iskalla och "bada" där :P Ja nu har jag skrivit lite om resan, kan inte skriva allt för det tror jag att ni inte orkar läsa och jag orkar inte skriva! Så ni får nöja er med det här!

Tyvärr så orkar jag inte lägga upp så många bilder eftersom att vi tog nästan 400 bilder, men vem vet dom kanske kommer upp på FB någon dag :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0